آخرین اخبار
شما اینجا هستید: خانه / مطالب برگزيده / کنترل ذهن با پیام های ناخودآگاه (subliminal message) +عکس ” +۱۸”

کنترل ذهن با پیام های ناخودآگاه (subliminal message) +عکس ” +۱۸”

(بسم الله الرحمن الرحیم)

قبل از تعریف و بیان مفهوم ”پیام های ناخود آگاه” ابتدا باید پدیده شرطی سازی را بیان کرد
ایوان پتروویچ پاولف فیزیولوژیست روسی از جمله کسانی است که روی این پدیده تحقیق کرده است که خلاصه ای از تحقیقات وی را در زیر توضیح خواهیم داد.
مفهوم شرطی سازی امروزه به عنوان یک مفهوم بنیادی به همه دانشجویان رشته روان شناسی آموخته میشود. اما جالب است بدانید که این پدیده برای نخستین بار توسط فردی تشخیص داده شد که اصلا روان شناس نبود! ایوان پاولف کسی بود که پدیده شرطی سازی را کشف کرد. او در خلال مطالعاتش در زمینه سیستم گوارشی سگ ها متوجه پدیده جالبی شد: هر گاه یکی از همکارانش وارد اتاق میشد بزاق دهان سگ ها شروع به ترشح میکرد!

پاولف و دستیارانش انواع چیزهای خوردنی و ناخوردنی را به سگ ها نشان میدادند و میزان ترشح بزاق آن ها را مورد مطالعه قرار میدادند. پاولف متوجه شد که ترشح بزاق یک فرآیند واکنشی است و به طور خودکار در پاسخ به یک محرک خاص اتفاق می افتد و تحت کنترل آگاهانه حیوان نیست. با وجود این پاولف متوجه شد که سگ ها گاهی اوقات حتی بدون وجود غذا یا بوی آن شروع به ترشح بزاق میکنند! او به سرعت دریافت که این واکنش به سبب یک فرآیند فیزیولوژیک و خودکار نیست!

پاولف براساس مشاهداتش دریافت که ترشح بزاق یک واکنش آموخته شده است. سگ ها به لباس سفید دستیاران پژوهشی پاولف واکنش نشان میدادند و این لباس تداعی گر زمان غذا خوردن در آن ها بود. بر خلاف ترشح بزاق در زمان غذا دادن که واکنش غیر شرطی است… ترشح بزاق هنگامی که سگ انتظار دریافت غذا دارد واکنش شرطی است.
کشف شرطی سازی توسط پاولف به عنوان یکی از مهمترین کشفیات در تاریخ روانشناسی باقی مانده است . فرآیند شرطی سازی امروزه به دلیل کاربردهای زیاد از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری های سلامت روان همچنان با اهمیت باقی مانده است.

یکی از مثال های جالب برای این پدیده… استفاده دامداران از شرطی سازی برای حفظ دامهایشان است. به این طریق که به گوشت گوسفند دارویی تزریق شد که باعث تهوع میشد . شغال ها پس از خوردن گوشت مسموم به جای حمله به گوسفند ها از آن ها دوری میکردند.

اما متاسفانه با وجود استفاده های درست و به جا از این پدیده روانشناسی سواستفاده هایی نیز از پدیده شرطی سازی صورت میگیرد که ”پیام های ناخود آگاه” یکی از آن هاست.

مخفی کردن پیام یا مطلب خاصی در تصاویر کاری است که از سالیان دور توسط نقاش ها و یا طراحان لوگو ها انجام میشده است مانند تابلو های ”شام آخر – مونالیزا و …” لئوناردو داوینچی و تا حال ادامه داشته است مانند لوگو ها و تصاویر شرکت های امروزی.

این کار میتواند از طرفی کار جالب و خوبی باشد و از طرف دیگر کاری زشت و ناپسند و فقط برای سواستفاده از ضمیر ناخودآگاه انسان ها و در نتیجه شرطی کردن آنها.

از هر دوحالت مثال هایی همراه با تصاویر میزنیم تا با این بحث بیشتر آشنا شوید

  • پیکان موجود در طرح به بیننده می فهماند که شرکت آمازون همه چیز را دارا است.

  • حتما متوجه شدید که این فقط یک دوشاخه نیست درسته؟! شرکت برق ایتالیایی که مخفف نام شرکتش ED است .

  • شرکت Elle Hive که میبینید با حروف E و H یک تراکتور تشکیل شده است.

  • لوگوی شرکت بسته بندی Pakuy که جعبه ی باز شده در لوگو حرف P را نشان میدهد.

  • دو حرف اول یک موج را به نمایش گذاشته اند که سمبل سیگنال های دیجیتالی است و دو حرف دوم سیگنال دیجیتالی ۱ و ۰ را نشان می دهند.

  • تصویر مستتر خرس که در تصویر کوه Matterhorn قرار دارد سمبل شهری است که اولین بار شکلات های Toblerone در آنجا تولید شد.

  • یک کفش در فضای منفی نهفته است.

  • حرف I به زیبایی با یک زیپ جایگزین شده است

  • در این لوگو سایه یک عقاب را می بینید و در فضای منفی سمت چپ سر یک اسب و در فضای منفی سمت راست سر یک گرگ را مشاهده می کنید.

تصاویری که مشاهده کردید بیشتر برای آشنایی شما با پدیده ی مخفی سازی پیامهایی خاص در تصاویر بود.

 

اما حال میخواهیم تصاویر دیگری را به شما نشان دهیم که نشان دهنده ی تفکر کثیف طراحان این نوع عکس ها است. شما این تصاویر را میتوانید در فیلم ها و انیمیشن ها و لوگو ها و… مشاهده کنید!

 

متاسفانه بیشتر این تصاویر مستهجن است که از شما به این دلیل عذر خواهی میکنیم و اینکه توضیح دادن پیام مخفی شده کار سختی است ولی سعی شده تا جایی که امکان وجود داشته است توضیح داده شود.

 

اما برای اینکه متوجه بشوید این تصاویر چگونه بر روی شما تاثیر میگذارد و شما را شرطی میکند چند مثال میزنیم… یک نمونه از شرطی شدن که برای بیشتر افراد پیش آمده است ترشح بزاق دهان هنگام دیدن لواشک یا خوراکی های گوناگون است… شما با اینکه آن لواشک را نخورده اید اما بزاق دهان شما شروع به ترشح کردن میکند که این به دلیل این است که در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شده است که هنگام خوردن لواشک بزاق دهان شروع به ترشح کند! همان ضرب المثل که ” نخورده دهانش آب افتاد!! ”
۶ نوع شرطی سازی وجود دارد که در کتاب روانشناسی هلگارد توضیحات کاملی درباره آنها داده شده. یکی از اصلی ترین فاکتورهای شرطی سازی دادن جایزه یا افتادن یک اتفاق خوب یا بد برای شخص هنگامیکه یک کار تکراری را انجام میدهد است که باعث میشود فردی که شرطی شده است زمانیکه در برابر آن کار قرار میگیرد واکنش خوب یا بد از خودش نشان دهد یا به بیانی دیگر از آن کار خوشش یا بدش بیاید!

 

مانند فردی که با خوردن یک غذای خاص حالت تهوع به او دست داده است… آن فرد تا مدت ها از آن غذا بدش می آید چون بدن یا ضمیر ناخودآگاه او فهمیده است که اگر این غذا را بخوری حالت تهوع خواهی گرفت!

 


  • عکسی که در کتاب داستان بچه ها قرار دارد

  • تبلیغات یک آبمیوه !



آرم یک شرکت که برای نامش از یک فونتی استفاده شده که احتمالا متوجه شده اید!‌اگر نشدید عکس پایینو نگاه کنید!



  • .

  • عکس پوستر هری پاتر که شاید کمتر کسی متوجه آن شده باشد! لطفا با دقت نگاه کنید!

  • باز هم یک پوستر دیگه از هری پاتر!

  • یک دسته بازی یا همان جوی استیک!

  • نوشابه پپسی.

  • بسته بندی شکلات های اسمارتیس! حرف s در کنار e و x قرار گرفته است

عکس جلد بازی NEED FOR SPEED ! شاید به این سادگی متوجه نشید! فقط کمی دقت لازم داره! عکس پایینو نگاه کنید تا بفهمید!

 

  • متوجه شدید!؟ به ساختمان دقت کنید!

  • .

  • لوگوی فیلم سکوت بره ها! به اسکلت دقت کنید! عکس دو زن را در آن میبینید؟!



باز هم کلمه ی مخفی شده در تصویر و اینبار در یک پول! به نخل های سمت راست تصویر دقت کنید! تصویر پایین را نگاه کنید!

 

  • .



  • لوگوی بازی سوپر ماریو که اگر دقت کنید بعضی از حروف روی آنها ستاره ای میدرخشد اگر حروفی که ستاره روی آنهاست را کنار هم بگذاریم جمله ی “U R MR G—A—-Y” شکیل میشود

  • آرم شرکت کوکاکولا که معکوس آن جمله ی ”لا مکه لا محمد” را تشکیل میدهد

در برنامه کودک ها و انیمیشن ها نیز از این ترفند برای کنترل ذهن کودکان استفاده میشود

یکی از بزرگترین شرکت های ساخت انیمیشن در جهان والت دیزنی است که در بسیاری از
انیمیشن های ساخته شده توسط این شرکت تصاویر جنسی وجود دارد و این را هم باید گفت که پدیده شرطی سازی در کودکان خیلی بیشتر و راحت تر اتفاق می افتد و مواجه شدن کودکان با این صحنه ها باعث بلوغ زودرس و بسیاری از مشکلات دیگر میشود.

اما حالا میخواهیم کلیپی را به شما نشان دهیم تا متوجه بشید حتی
شخصیت هایی که در کارتون ها و انیمیشن ها وجود دارند نیز حتی شاید چهره ی آنها از طریق یک سری تکنیک های طراحی که وجود دارد تاثیرات روانی بدی بر روی کودکان داشته باشد…

ماجرای دروغین ۱۱سپتامبر یکی از مواردی است که آمریکا بوسیله هالیوود توانست ذهن مردم آمریکا را شرطی کند!

اگر توجه کرده باشید پس از ماجرای ۱۱ سپتامبر مردم آمریکا عکس العمل شدیدی نسبت به این قضیه نشان ندادند. نداشتن عکس العمل شدید نسبت به این قضیه به این دلیل بود که از سال ها پیش در هالیوود فیلم هایی ساخته شده بود که ماجرای ۱۱ سپتامبر را میشد در آنها مشاهده کرد! انفجار دو برج! خرابی دو برج! اعداد ۹ و ۱۱ و در کنار این اعداد سخن از انفجار و نابودی و وحشت! همه ی اینها کاری کرد تا مردم آمریکا در ذهنشان جا بیفتد که در تاریخ ۹/۱۱ یک اتفاق بد قرار است بیفتد. حتی شماره تلفن پلیس آمریکا هم ۹۱۱ است! و معمولا وقتی اتفاق بدی بیفتد به پلیس خبر میدهند…

حال تصاویر موجود در فیلم ها و انیمیشن هایی که باعث شرطی شدن ذهن مردم آمریکا شد را بررسی میکنیم…









و در آخر امیدواریم با دقت بیشتری به اطرافتان نگاه کنید…

منبع : جنبش سایبری ۳۱۳

۱۰ نظر

  1. اقا ممنون ولی تصاویر رو نشون نمیده.

  2. سلام ممنون.پیشنهاد میکنم من رو استخدام کنید!آیا تا بحال به آرم هیتلر توجه کردید؟
    این آرم از کلمه زیون گرفته شده!از زد و إن
    ZN
    Ke mokhafafe zion mibashad.
    حالا به اون دایره توجه کنید که حرف او رو نشون میده!حالا علامت وسط رو باهم ۹۰ درجه بچرخونید حرف آی تولید میشه!
    هیتلر برای ایجاد سرزمین برای این قده سرطانی میجنگید و بهانه رو داد دستشون!
    اولین بار میشنوید مگه نه!کجاشو دیدی!

  3. تا حالا به سمبل دلار که إس با دو تا خط دقت کردید؟
    دو تا خط برج تجارت جهانی هستن که نماد اقتصاد آمریکا هست! خوب حالا چرا s؟
    إس به معنای إسلوری یا بردگی هست!بردگی جهان توسط اقتصاد آمریکا و دلار!

  4. عالییییییییییه

  5. جالب بود و قابل تامل ممنونم ازتون

  6. موهای هرمیون طبیعیه Eek! . شما می تونید با این روش از عکس های خانوادگی تون هم چیزای بد در بیارید.

  7. تا حالا به ابرهای توی آسمون ، ساعت ۱۱ در برج ۹ هر سال دقت کردید.
    آیا مرا هم استخدام میکنید ؟
    منکه از ابرها چیزی متوجه نشدم.

  8. سلام باورم نمیشه چرا بانک قوامینو انقد تکذیب میکنید مگه شما نمیگین از کسی ب قول خودتون واهمه ندارین؟Smile اون لوگوی کثیفش مشخص نیست نمیخواد نود درجه فقط سی درجه بچزخونینش ببینید تک چصم میشه یا نه؟؟؟؟ اون هرمش مشخص نیست؟؟ هرمی ک میدرخشه؟؟ هرم های مرکزی ک فقط چند صد متر با مصلی های هر شهر فاصله داره!؟؟؟ واقعا جای تاسفه

  9. لطفااین کلیپو ببینین http://www.aparat.com/v/qhruPمیخوام نظراقای رائفی پور روراجب این ویدیو وویدیو های مثل این رو بدونم میخوام بدونم اینارو باورمیکنن یانه لطفا بهشون نشون بدین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*

Click to Insert Smiley

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette